VAKIF SENEDİ

VAKFIN ADI, MERKEZİ
Madde 1 –

a) Vakfın adı “ADANA ANADOLU LİSELİLER EĞİTİM VAKFI” “ALAEV” dır. Vakıf bu resmi senette kısaca “VAKIF” olarak adlandırılacaktır.
b) Vakıf merkezinin adresi “Yeşiloba mah. T. Cemal Beriker Bulv. No:540 Seyhan/Adana”dır. Yurt içinde ve dışında Vakfın şubeleri, temsilcilikleri kurulabilir.
c) Gerekli görüldüğü takdirde Vakıf, İdare Merkezini Adana sınırları dâhilinde başka bir yere nakledebilir.

VAKFIN AMAÇLARI
Madde 2 –

1) Vakfın amacı, Adana Anadolu Lisesinin bir eğitim kurumu kimliği ile devamlılığını, gelişimini sağlayarak, mezunlar, öğrenciler ve mezun olmasalar dahi Adana Anadolu Lisesi’nde öğrenim görmüş tüm kişilerin sosyal dayanışmasını geliştirmek ve insanımızın kültürel, bilimsel ve sosyal gelişimine yüksek kalitede, etkin ve çağdaş eğitim hizmetleri ile katkıda bulunmaktır.

VAKFIN FAALİYETLERİ:
Madde 3 –

a) Eğitimi geliştirici araştırmalarda bulunmak ve bunların sağlanması için yurdumuzda en ileri eğitim ve öğretim sistemlerinin yerleşmesini temin edici faaliyetlerde bulunmak. Yüksek kalitede, etkin ve çağdaş eğitim hizmetlerini sağlamak ve geliştirmek için araştırmalarda bulunmak ve vakıf amaçlarına uygun eğitim-öğretim sistemlerinin yerleşimi için faaliyetlerde bulunmak.
b) Özellikle gençlerimizin, Atatürk İlke ve devrimleri doğrultusunda, çağdaş, laik, bilimsel eğitim, öğrenim imkanlarına kavuşabilmeleri için benzer amaçlarla çalışan kurum ve kuruluşlarla yakın iş birliğine girerek, vakıf amacına uygun çalışmalar yapmak.
c) Adını taşıdığı okul yönetimi ile yakın iş birliği içinde olarak okulun eğitim ile ilgili ihtiyaçlarını tespit etmek ve bu ihtiyaçların giderilmesi için gereken yardımlarda bulunmak.
d) Gerek Adana Anadolu Lisesinde okuyan gerekse mezun olduktan sonra yükseköğretime devam eden öğrencilere yurt içi ve yurt dışı yemek, barınma, staj, vs gibi her türlü burs, kredi temin etmek, eğitim amaçlı geziler düzenlemek, onlara ayni ve nakdi yardımlarda bulunmak, ödüllü yarışmalar düzenlemek, başarılı öğrencileri ödüllendirmek. (Verilecek burs, kredi ve nakdi yardım esasları Yönetim Kurulu’nca hazırlanarak yürürlüğe konulan bir yönetmelikle düzenlenecektir.)
e) Okulun mezun ve mensupları ile yakın sosyal ve ekonomik dayanışma içinde bulunmak, mesleki ve teknik konulardaki sorunları ile sosyal problemlerin çözülmesinde yardımcı olmak, öğretmenlerin mesleki görgü ve tecrübelerinin arttırılması için Yurt içi ve dışı burslar, krediler, ayni ve nakdi destek temin etmek, yarışmalar yapılmasını sağlamak başarılı öğretmenlere ödüller vermek.
f) Okulun Yurt içinden ve dışından sağlayacağı öğretmenlerin bulunması ve gerekli finansal desteğin bulunması için girişimler yapmak,
g) Okulun ders malzemesi, kitap gibi her tür eğitim araç ve gereçleri ile yurt içinden veya dışından sağlayacağı diğer gereksinmelerin temininde yardımcı olmak, Öğrencilerin vakıf amaçlarına uygun, milli eğitim hedefleri ile uyum içinde bir öğrenim görmeleri için gerekli olan tamamlayıcı nitelikteki eğitim imkanlarını sağlamak. Uygun görülecek yerlerde kitaplık, işlik, laboratuvar yaptırmak,
h) Amacına paralel olan Yurt içi ve yurt dışı bütün kuruluş ve kurumlarla iş birliği yapmak, ulusal veya uluslararası federasyonlara üye olmak, gerektiğinde bunların bir araya gelmesini sağlamak,
i) Önemli günlerinin kutlanması, kuruluş yıldönümleri veya adını aldığı okulun geleneksel günlerini kutlama çalışmalarında okul yönetimine yardımcı olmak.
j) Vakıf tarafından kurulacak, işletilecek veya iş birliği yapılacak eğitim, öğrenim, konaklama, barınma, spor ve sağlık gibi vb. tesisler de yetenekli fakat maddi imkânları kısıtlı öğrencilere en az %5 (yüzde beş) kontenjan ayırmak ve/veya kapasite tahsis etmek. Belirlenen bu kapasite sonradan mütevelli heyetçe değiştirilebilecektir.
k) Çağdaş, demokratik, laik, bilimsel ve Atatürk İlke ve Devrimlerine gönülden bağlı nesiller yetiştirmek amacı ile Okul, Okul Öncesi Eğitim, Temel Eğitim, Orta Eğitim, Mesleki Eğitim, Özel İhtisas, muhtelif eğitim müesseseleri, Yükseköğretim, Üniversite, Ön Lisans, Lisans ve lisansüstü öğretim kurum ve kuruluşları kurmak, işletmek, devralmak, devretmek ve bu konularda yurtiçi ve yurtdışı benzeri kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yapmak. Kurulmuş olan bu tesislerde tadil, ilave, tamirler yapmak, ders malzemesi gibi araç ve gereçlerin temininde yardımcı olmak, eğitim kurum ve tesislerinin hizmet seviye ve kapasitesinin genişletilmesine katkılarda bulunmak gibi görevleri de yerine getirmek.
l) Eğitim ve öğretime katkıda bulunabilmek amacıyla her türlü seminer, kurs, konferans, panel, sempozyum, sergi, konser, yarışma, toplantı, fuar, kebap günleri, bahar şenlikleri düzenlemek ve/veya benzeri etkinlikleri desteklemek, gerekirse bunlara sponsorluk yapmak,
m) Öğrencileri sınavlara hazırlamak amacıyla kurslar açmak, üniversite seçimleri için kariyer günleri düzenlemek ve/veya benzeri eğitim-öğretim organizasyonları yapmak.
n) Vakfın amacına uygun olarak derleme ve araştırmalar yapmak, kitap dergi, bülten gibi her türlü yayın faaliyetinde bulunmak, kitap, dergi, bülten gibi bedelli ya da bedelsiz, süreli ya da süresiz yayınlar yapmak, bastırmak ve satmak, telif hakkı sahibi olmak, matbaa ve yayınevi açmak. Ayrıca vakıf amaçlarına uygun olarak yapılan veya yapılacak olan yayınları desteklemek.
o) Adana Anadolu Lisesi mezun ve mensupları arasında dayanışmayı güçlendirmek, amaçlarına ulaşabilmek için orman, hobi bahçeleri, atölye, lokal, sanat, kültür, spor ve eğlence, öğrenci yurdu, öğretmenevi gibi vs her türlü tesisleri kurmak, açmak, işletmek, üçüncü kişilere işlettirmek, kiralamak, franchise almak veya vermek. Bu hususlarla ilgili bilcümle işlemleri ve faaliyetleri gerçekleştirmek.
ö) Her türlü sağlık tesisleri (hastane, vs.) kurabilir, işletebilir, kiralayabilir, bu amaçla kurulmuş şirketlere iştirak edebilir. Bu tesislerin uzman personel ve malzeme gibi bilcümle ihtiyaçlarının temininde yardımcı olabilir.
p) Adana Anadolu Lisesi mezun ve mensuplarının mesleki eğitimlerini sağlamak ve iş temininde yardımcı olmak için bu amaçla eğitim verecek işyerleri, tesisleri açmak ve işletmek, kurulmuş işletmelere iştirak etmek, kiralamak, franchise almak veya vermek.
r) Genel, özel ve katma bütçeli idareler bütçeleri içinde yer alan diğer hizmetleri yapmak veya bunlara katkıda bulunmak,
Vakıf günün şartlarına ve vakfın mali olanaklarına göre yukarıda yazılı hizmet ve çalışma alanlarından birine veya bazılarına öncelik tanıyabilir veya değiştirebilir. Diğerlerini kısa veya uzun bir süre için vakfın çalışma ve yardım alanı dışında bırakabilir.
Velhasıl, amaçlarından birinin veya tamamının gerçekleşmesi için faydalı ve lüzumlu görülen bütün teşebbüs, tasarruf, temellük ve sözleşmeleri, işlemleri yapabilir.
Vakıf, bu yetkilerini ve gelirlerini 903 sayılı kanunla yasaklanan maksatlarla kullanamaz.
Vakfın siyasetle ilgisi yoktur. Hiçbir siyasi tesire âlet edilemez

VAKFIN KURULUŞ MALVARLIĞI
Madde 4 –

Vakfın kuruluş malvarlığı kurucular tarafından vakfa tahsis edilmiş olan 60.000 TL’dir.
Vakıf; bu mal varlığına ek olarak her türlü hak ve malları, mal varlıklarını ve bunların gelirlerini ve her türlü geliri, bağış, vasiyet veya ölüme bağlı tasarruf veya diğer herhangi bir hukuki yol ile kısmen veya tamamen kabul ve iktisap ile mal varlığına katar.

VAKFIN HUKUKİ DURUMU VE YAPABİLECEĞİ İŞLER
MADDE 5 –

Vakıf kendi Mütevelli Heyetinden başka hiçbir yere bağlılığı olmayan, ancak 4721 sayılı kanunla belirtilen teftiş makamının denetimine tabi; tüzel kişiliği haiz özerk bir kurumdur.
Vakıf, amacına ulaşmak için yasal sınırlamalar dışında, menkul ve gayrimenkul malları, ayni ve fikri hakları-vasiyet, hibe, inşa ve satın alma sureti ile temellük ve tasarrufa, kiralamaya veya kiraya vermeye, gerektiğinde satmaya, gelirlerini ve karlarını tahsil ve sarfa, her çeşit mallarını ipotek ederek istikrazda bulunmaya veya lehine tesis edilecek ipotekleri kabule; Vakfın gelirlerini veya gelirleri ile elde edeceği mamelekini ticari sınai ve mali yatırımlarda ve iştiraklerde kullanmaya, gerektiğinde bunları tasfiyeye; velhasıl Vakıf amaçlarının tahakkuku için faydalı görülen bilcümle teşebbüs, temellük, mukavele akdine ve muamele ifasına, Medeni Kanunun 46.maddesinde belirtildiği üzere mezun ve yetkilidir. Ayrıca miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma, lisanslama, kiralama ve franchising suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya; Vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya; vakıf mal varlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal ya da gelirlerini bir ya da bir çok kez yatırımda kullanmaya; Vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollar ile mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa; menkul değerleri almaya ve Vakfın amacı gerektirdiğinde bunları değerlendirip satmaya, Vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurt içi ve yasal izin alındığında yurt dışındaki vakıflar ve diğer kuruluşlar ile işbirliği yapmaya, yerli ve yabancı vakıflardan yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya; amaçlarına harcayacağı gelirlerini artırmak için para veya mal varlığına giren değerlerle şirketlere ve yönetimlerine katılmaya; taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetin gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile yapacağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehni dahil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, Vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gereğinde ödünç almaya, ipotek, kefalet ve diğer güvenceleri vermeye, Vakıf amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve Vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, şirketler, ortaklıklar kurmaya, bunları doğrudan ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye; Vakfın amaç ve hizmet konularından birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya, Vakıf ve Vakfa ve bağlı teşekkül ve kurum ve kuruluşlar adına her tür fikri sınai haklar ve telif hakları tescillerini yaptırmaya Türk Medeni Kanunu’nun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir. Vakıf bu yetkilerini ve gelirlerini Türk Medeni Kanun’u ile yasaklanan yönlerde ve maksatlarda kullanamaz.

VAKFIN ÜYELERİ
MADDE 6 –

A) VAKIF ÜYELERİ,
Kurucu Mütevelli Üyeler, Daimî Mütevelli Üyeler ve Doğal Üyelerden oluşur. Tüm bu üyelikler için, kişilerin Adana Anadolu Lisesinde herhangi bir zaman ve mezuniyet sınırlaması olmaksızın sadece öğrenim görmüş olması yeterlidir.
KURUCU MÜTEVELLİ ÜYELER: İş bu senedin altında imzası olan ve vakfı kuran üyelerdir.
DAİMİ MÜTEVELLİ ÜYELER: Vakfın kurulmasından sonra aşağıdaki şartların varlığı halinde seçilecek üyeler Daimî Mütevelli Üyeler olarak adlandırılacaklardır.
1-) Mezuniyetinin 20. yılını tamamlayan dönemlerden, vakıf üyesi dönem mensuplarının yazılı önerisi ile veya,
2-) Mezuniyetinin 20. yılını tamamlayan dönemlerden, ilgili döneme ait mensuplar tarafından kimsenin önerilmemesi halinde; en az 3 yıl doğal üyelik yapmış olması şartıyla kendisi adına talepte bulunan kişiler arasından uygun olan adaylar,
Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı gözetiminde belirlenir. Bu adaylar arasından başvuru tarihinden sonraki ilk Mütevelli Heyet toplantısında, katılanların 2/3 oy çokluğu ile seçilen üyeler Daimî Mütevelli Heyet Üyesi olarak adlandırılırlar. Mezuniyetinin 20. Yılını tamamlayan her dönem Daimî Mütevelliler arasında en çok 6 üye ile temsil edilebilir.
DOĞAL ÜYELER: Adana Anadolu Lisesinden mezun olma şartı aranmaksızın öğrenim görmüş olması şartıyla başvuru yapanlar arasından Mütevelli Heyet Başkanlık Divanınca önerilenler, giriş aidatlarını yatırmış olması şartıyla Mütevelli Heyeti toplantısını beklemeksizin Yönetim Kurulunca Doğal üyeliğe seçilirler.
Vakıf üyelerinin üyeliğe kabul şartları ve diğer hususlar işbu vakıf senedine aykırı olmayacak şekilde Vakıf Resmi Senedi Uygulama Yönetmeliği ile belirlenebilir.
Mütevelli heyetin üyeliklerinden istifa, vefat, medeni ehliyetin kaybı vakıf mütevelli heyetinden ayrılan üyelerin vakfa intikal ettirdikleri hak ve menfaatler kendisine veya varislerine geri verilmez.
B) ÜYELERİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
1) Vakıf üyeleri, Mütevelli Heyetçe üyelik şartlarına göre belirlenecek giriş ve yıllık aidatlarını ödemekle yükümlüdür.
2) Vakıf üyeleri, vakıf senedine uymak ve vakfa bağlılık göstermekle yükümlüdürler. Her üye vakfın amacına uygun davranmak, özellikle amacın gerçekleştirilmesini güçleştirici veya engelleyici davranışlardan kaçınmakla yükümlüdür.
3) Vakıf üyeleri, herhangi bir vakıf organında veya komitede yer alması halinde bu organların ve komitelerin gerektirdiği çalışmaları yapmakla ve toplantılara katılmakla yükümlüdürler.
C) ÜYELİKTEN ÇIKMA
1) Kurucu ve Daimi ve doğal üyeler ölümlerine kadar mütevelli üye olarak kalırlar. Üyelikleri ölüm halinde kendiliğinden sona erer.
2) Ancak aşağıdaki şartların varlığı halinde;
a. Geçerli bir neden ile yazılı olarak üyelikten istifa etmek isteyenler,
b. Geçerli bir mazereti olmaksızın veya toplantıya katılamayacağını bildirmeksizin üst üste üç Mütevelli Heyet Toplantısı’na katılmayanlar,
c. Aidatlarını düzenli olarak ödemeyenler,
Mütevelli Heyet Başkanlık Divanının önerisi üzerine Yönetim Kurulu’nun alacağı karar ile üyelikten çekilmiş sayılır.
3) Mütevellilerden iş göremez duruma gelen ve/veya haklarını kendi kendine kullanamayanlar, üyelikten çekilmiş sayılanlar, Vakıf ilke ve amaçlarına aykırı hareket edenler, affa uğramış olsa dahi yüz kızartıcı suçlardan hüküm giyenler veya Vakfı zarara sokanlar ve toplumun etik değerleriyle bağdaşmayan davranışlarda bulunanlar Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı önerisi ve Mütevelli Heyet toplantısına katılanların 2/3 çoğunluk oyu ile vakıf üyelikleri sona erdirilir ve Vakıf ile ilişkileri kesilir.
4-) Yukarıda sayılan sebepler nedeni ile üyeliklerin boşalması halinde veya boş üyeliği bulunan dönemlerin üye sayılarının tamamlanabilmesi için; Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı tarafından şartlara uygun adaylar belirlenerek yapılacak olan ilk Mütevelli Heyet Toplantısında sunulur. Mütevelli Heyet toplantısında, katılanların 2/3 çoğunluğu ile onaylanan adaylar Daimi Mütevelli üye olarak seçilir.  

VAKIF ORGANLARI
MADDE 7 –

Vakfın organları Mütevelli Heyet, Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu’dur.
7.1) MÜTEVELLİ HEYET
A) OLUŞUMU
Mütevelli Heyet, Vakfın en yüksek karar organı olup oluşum ve çalışmalarına ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir.
1) Vakfın kuruluş mütevelli heyeti 18 kişiden oluşmakta olup kuruculardan oluşan ilk mütevelli heyet üye listesi işbu senedin ekinde verilmiştir.
2) Mütevelli heyetinin ilk toplantısı, vakfın tescilini müteakip bir ay içinde yapılır. Bu toplantıda Kurucu üyeler tarafından Vakıf mütevelli heyetinin oluşturulması tamamlanır. Mütevelli Heyet kurucu mütevelli üyeler, daimî mütevelli üyeler ve doğal üyelerden oluşur.
3) Mütevelli Heyet, mütevelli heyet toplantısını idare etmesi için kurucu ve daimî mütevelliler arasından bir başkan ve bir başkan yardımcısı seçer. Bu başkan ve başkan yardımcısının görevi toplantının tamamlanması ile son bulur.
B) MÜTEVELLİ HEYETİ’NİN GÖREV ve YETKİLERİ
Mütevelli Heyeti’nin görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.
1) Yasaların ve Vakıf Senedinin öngördüğü hükümler ile Vakfın amaç ve hizmet konuları doğrultusunda gerekli kararları almak.
2) Geçen çalışma dönemi ile ilgili Yönetim Kurulu raporu ve bilanço ve gelir-gider tablolarını inceleyip onaylamak; Yönetim Kurulu üyelerini ibra etmek, Yönetim Kurulu’nun gelecek çalışma programını ve bütçesini görüşüp onaylamak, Denetim Kurulu raporlarını onaylamak, görev süreleri sona eren Yönetim, Denetim, Danışma ve Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı asıl ve yedek üyelerini seçmek.
3) Mütevelli Heyet Başkanlık Divanının veya Yönetim Kurulu’nun önerdiği Vakıf yönetmelik tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek.
4) Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı tarafından önerilecek adaylar arasından daimî, doğal mütevellileri seçmek.
5) Vakıf Senedinin değiştirilmesine ilişkin olarak, Mütevelli Heyet Başkanlık Divanınca veya kurucu ve daimi mütevellilerden en az %10’nunca veya Yönetim Kurulunca hazırlanan önerileri görüşmek ve karara bağlamak
6) Vakıf Mütevelli Heyeti Başkanlığı’nın veya Yönetim Kurulu’nun önerisi üzerine Vakfın amacına uygun olarak yeni tesisler, işletmeler kurulması, gayrimenkuller satın alınması, kredi veya borç alınması, Vakıf taşınmazlarının satılması, ipotek edilmesi, satış vaadi sözleşmesi yapılması, Vakfın taşınır mallarının rehnedilmesi, Vakfın kefil olması, Vakfın kiralayan veya kiracı olarak taraf bulunduğu kira sözleşmelerinin yapılması, tapuya şerh verilmesi, Vakıf lehine ipotek, rehin ve kefil kabul edilmesi gibi Vakfı mükellefiyet altına sokan konularda gereken kararları almak.
7) Vakıf ve işletmelerinin hazırlanan uzun vadeli planlarını onaylamak ve izlemek; getirilen stratejik değişiklik önerilerini karara bağlamak.
C) MÜTEVELLİ HEYETİN TOPLANTI ZAMANI VE KARAR NİSABI
1) Mütevelli Heyeti her yıl en az bir kez olağan olarak toplanır. Olağan toplantı tarihi vakfın kurulmasından sonra kurucu üyeler tarafından oluşturulacak ilk mütevelli heyet tarafından belirlenecektir.
2) Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı veya Yönetim Kurulunun gerekli gördüğü hallerde yazılı isteği üzerine veya Daimî ve Kurucu mütevellilerin en az ¼’nün yazılı isteği üzerine Mütevellileri Olağanüstü Mütevelli Heyet toplantısına çağırmak zorundadır.
3) Mütevelli Heyeti Olağanüstü Toplantısı, yazılı başvurunun Yönetim Kuruluna bildirilmesinden itibaren en geç 30 (otuz) gün içinde yapılır. Yönetim Kurulunun bu görevi yerine getirmemesi halinde Denetim Kurulu bunu yerine getirmekle yükümlüdür. Mütevelli Heyeti Olağanüstü Toplantısını talep edenler yazılı başvurularında toplantı gündemini de belirtirler.
4) Olağan ve olağanüstü toplantılar gündeme göre yapılır. Ancak toplantıya katılan mütevellilerin yarıdan bir fazlasının kabulü ile gündemde madde eklenmesi veya maddelerde sıra değişikliği yapılması mümkündür.
5) Mütevellilere yapılacak çağrı, toplantıdan en az on beş gün önce vakıfta kayıtlı adresine taahhütlü mektupla yapılır. Toplantı çağrısı, vakıf merkezinin bulunduğu yerdeki Basın İlan Kurumu tarafından belirlenmiş ulusal günlük gazetelerden biri ile de ilan edilir. İlan mütevellilere tebliğ yerine geçer. Çağrıda toplantı gündemi, toplantı yeri, günü ve saati yer alır.
6) Mütevelli heyet, üye tamsayısının yarısından bir fazlası ile toplanır. İlk toplantıda bu çoğunluk sağlanmadığı takdirde, izleyen toplantı on beş (15) gün sonra katılan mütevelliler ile yapılır. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasındaki süre en az 7 gün en fazla 15 gün olabilir.
7) Mütevelli Heyet toplantılarında kararlar toplantıya katılan mütevellilerin 2/3 çoğunluğu ile alınır. Vakıf organlarında görev alacak adayların seçimi, alınan en yüksek oya göre belirlenir.
8) Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır. Her üyenin tek oy hakkı vardır. Toplantıya gelemeyecek üye, mütevelli heyetten bir başka üyeyi vekil tayin edebilir. Bir şahısta birden fazla vekalet toplanamaz. Temsilcinin temsile ilişkin yetki belgesini toplantıdan evvel Yönetim Kuruluna veya hazirun cetvelini imza sırasında ibrazı şarttır.
7.2) YÖNETİM KURULU
A) OLUŞUMU
1) Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyet kararları doğrultusunda uygulama ve Vakfı temsil görevini yerine getiren organdır ve 7 asıl 7 yedek üyeden oluşur. Aynı zamanda yönetim kurulunda Adana Anadolu Lisesinin her mezun döneminden en fazla 2 kişi olabilir. 2’den fazla adayın seçilmeye yeterli oy alması durumunda en fazla oyu alan 2 aday Yönetim Kurulu’na seçilir.
2) Bunlardan en az 5 asıl üyenin kurucu ve daimî mütevelliler arasından seçilmesi şarttır. Kalan 2 asıl doğal üyeler arasından seçilebilir.
3) Yönetim Kurulu’nun 7 yedek üyesi vardır. Yedek üyelerden en az 5’i sadece kurucu ve daimî üyeler arasından seçilirken 2’si doğal üyeler arasından seçilirler ve oy miktarına göre öncelik alarak herhangi bir sebeple boşalan asli üyelerin yerlerine Yönetim Kurulunun daveti ile geçerler ve boşalan üyelerin sürelerini doldururlar.
4) Yönetim Kurulu’nun görev süresi 2 yıldır. Her iki yılda bir Mütevelli Heyet Olağan Toplantısı’nda Yönetim Kurulu’nun tüm üyeleri için seçim yapılır. Yönetim Kurulu üyelerinin tekrar seçimi mümkündür. Ancak 3 dönem başkanlık yapmış olan kişiler yeniden başkanlık görevine seçilemezler.
5) Yönetim Kurulu Üyeleri, Vakıfta veya Vakfın sahibi ve / veya ortağı olduğu şirket, kurum ve kuruluşlarda ücret karşılığında hiçbir görev alamazlar; ücret karşılığında görev aldıkları takdirde Yönetim Kurulu Üyelikleri düşer.
B) YÖNETİM KURULUNUN ÇALIŞMA DÜZENİ
1) Yönetim Kurulu ilk toplantısında bir başkan, bir başkan vekili, bir genel sekreter ve bir sayman üye seçer. Ancak yönetim kurulu başkanının kurucu ve daimî üyeler arasından seçilmesi şarttır.
2) Yönetim Kurulu, yılın her ayı en az bir kere Başkanın daveti ile toplanır. Toplantılara, oy hakkı olmaksızın Mütevelli Heyeti Başkanlık Divanı, Denetim Kurulu katılabilir ve gerektiğinde görüşü alınmak üzere belirlenen kişiler de davet olunabilirler.
3) Yönetim Kurulu, Vakfın belirli işlerini takip etmek üzere, üyeleri arasından ve dışardan seçeceği kişilerden oluşan İcra ve Danışma Kurulları seçebilir ve görevlendirebilir. Ancak bu kurullara bir Yönetim Kurulu üyesi başkanlık eder.
4) Yönetim Kurulu, gündelik işlerin görülmesi ve Vakfın faaliyetinin yürütülmesi ile ilgili idari düzenlemelere gidebilir, yönetmelikler hazırlayabilir.
5) Yönetim Kurulu toplantı ve karar yeter sayısı Yönetim Kurulu asıl üye tam sayısının salt çoğunluğudur.
6) Geçerli mazereti olmadan arka arkaya 3 toplantıya katılmayan asıl yönetim kurulu üyesi, bu görevden çekilmiş sayılır.
C) GÖREV
Yönetim Kurulu’nun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.
1) Vakfı temsil ve ilzam yetkisi, Yönetim Kurulu’ndadır. Kurul bu yetkisini Yönetim Kurulu Başkanı veya Başkan Vekiline vermek suretiyle kullanır. Yönetim Kurulu, temsil ve ilzam yetkisinin tamamını veya bir kısmını, belirleyeceği esaslar ve sınırlar dâhilinde kendi üyelerinden bir veya birkaçına, Vakıf çalışanlarına da devredebilir. Yönetim Kurulu, üyelerine ve Vakıf çalışanlarına verebileceği temsil ve ilzam yetkisinin derece ve sınırlarını bir karar ile belirler.
2) Vakıf amaç ve hizmet konuları doğrultusunda çalışmalar yapmak; Vakfın yönetim ve hizmet çalışmalarını şekillendirmek, yönlendirmek uygulamalarına etkinlik kazandırmak için gerekli ölçüt ve standartları belirlemek. Vakfın amaçları doğrultusunda, yönetimi ve çalışmasını gerçekleştirmek üzere gerekli kadrolara, uygun nitelikte yönetici ve personel atamaları yapmak, ücretlerini belirlemek, gerektiğinde işlerine son vermek.
3) Mütevelli Heyeti toplantılarının tarih, yer ve gündemlerini tespit ederek mütevellilere çağrıda bulunmak.
4) Vakıf ve işletmelerinin gelecekle ilgili ihtiyaç ve önerilerini toplamak; Vakıf ve işletmelerinin uzun vadeli planlarını hazırlamak, dönemsel olarak gözden geçirmek ve geçmiş-gelecek tutarlılığını kaybetmeksizin stratejik değişiklik gerektiren konuları Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak.
5) Hizmet programları, işletme, insan gücü ihtiyaçları, yatırım ve bütçe koordinasyonunu yapmak.
6) Bütçede onaylanmış olan yatırımların harcamasını yapmak.
7) Vakıf ve işletmelerinin uzun vadeli fon akış planlarını onaylamak.
8) Gelecek çalışma dönemi çalışma programı ve bütçesi ile geçen dönem çalışma raporu ve bilanço, gelir-gider tablolarını görüşüp Vakıf Yürütme Birimi’nin vereceği rapor doğrultusunda kabul etmek ve Denetim Kurulu’nun incelemesi sonrası Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak.
9) Vakıf Resmi Senedinde öngörülen değişiklikleri hazırlayarak Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak
10) Şubeler, temsilcilikler açılmasına karar vermek; enstitü, iktisadi işletme, ortaklık ve şirketlerin kurulmasına ya da kurulmuş olanlara katılma kararını Mütevelli Heyeti’ne sunmak.
11) Vakfa bağlı kurumlara yardımcı olmak amacı ile teknik ölçü ve standartları koymak, gereği kadarını uygulamak ve muhtelif merkezi kurulları kurmak; işletmelerin hizmet esnekliklerini sınırlamayacak şekilde bu kurulların görev ve yetkileri ile çalışma kurallarını içeren yönetmeliklerini hazırlayıp uygulamaya koymak.
12) Geçici danışma kurulları ile geçici hizmet komitelerini oluşturmak, çalışma programlarını görüşüp onaylamak, uygulamaları için yetki vermek ve uygulamalarını izlemek.
13) Vakfın amaç ve hizmet konularına ilişkin uygulama yönetmelik tasarılarını hazırlamak ve Mütevelli Heyeti’nin onayına sunmak.
14) Yasalar ile Vakıf Resmi Senedinde öngörülen diğer işleri yapmak.
7.3) DENETİM KURULU
A) OLUŞUMU
Denetim Kurulu Vakıf Mütevelli Heyeti tarafından, mümkün olduğu kadar finansal ve hukuki konularda bilgili mütevelliler arasından 2 yıllık süre için 3 asıl, 3 yedek üyeden oluşmak üzere seçilirler. Denetim Kurulu Başkanı ve en az bir üyesi kurucu ve daimî Mütevelli Heyet arasından olmalıdır.
Denetim Kurulu, Mütevelli Heyeti adına Vakfın faaliyet ve hesaplarını denetleyen organdır.
Üst üste iki dönemden sonra yeniden üye seçilebilmeleri için 2 yıllık bir sürenin geçmesi zorunludur.
B) GÖREVLER
1) Yılda en az iki kere toplanarak Vakıf ve bağlı kuruluşları bütçesi, finansal tabloları, ileriye yönelik yatırım planları ve iç denetim biriminin hazırladığı raporları inceler ve bu incelemeleri sonucu tespit edecekleri konu ve önerileri bir rapor halinde Mütevelli Heyeti’ne sunulmak üzere Yönetim Kurulu’na bildirir. Yönetim Kurulu görüşlerini tamamladıktan sonra Yönetim Kurulu görüşleri ile birlikte raporlarını Mütevelli Heyetine aynen sunar.
2) Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı tarafından talep edilmesi halinde, Vakıf ile ilgili özellik arz eden konularda inceleme yapar ve inceleme sonuçlarını bir rapor halinde Mütevelli Heyet Başkanlık Divanına bildirir.
3) Çalışma dönemi sonunda bilanço ve gelir-gider tabloları üzerinde yapacakları genel değerlendirmeye ilişkin soru ve önerilerini bir rapor halinde Mütevelli Heyeti’ne sunmak üzere Yönetim Kurulu’na verir.

MÜTEVELLİ HEYET BAŞKANLIK DİVANI
MADDE 8-

1) Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı, kurucu ve daimî mütevelliler arasından yine sadece kurucu ve daimi mütevellilerin kullanacağı oy ile 2 yıl süre için seçilen 3 asıl ve 1 yedek üyeden oluşur. Her 2 yıllık görev süresinin sonunda Mütevelli Heyet Başkanlık Divanının en az bir üyesi değiştirilir. Aynı mezun döneminden 2 kişi bir arada görev alamaz.
2) Vakıf Yönetim Kurulu’nun asıl üyeleri Mütevelli Heyet Başkanlık Divanında görev alamazlar. Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı üyelerinden Yönetim Kurulu’na asıl üye seçilen olursa, bu kişinin Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı üyesi olarak görevi sona erer. Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı üyesinin Yönetim Kuruluna seçilmesi sonucunda veya herhangi bir sebepten dolayı üyelikten ayrılması halinde yedek üye boşalan üyeliğe getirilerek asıl üye olarak görev yapar. İlk Mütevelli Heyeti toplantısında yeni yedek üye seçilir. Görev süresi sona eren Mütevelli Heyet Başkanlık Divanının üyeleri tekrar seçilebilirler.
3) Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı, İş bu senedin 6. Maddesinde yazılı tanımlara uygun olan mütevelli heyet adaylarını belirleme konusunda çalışma yapar. Bu adayları yapılacak ilk mütevelli heyet toplantısına yazılı olarak sunar.
4) Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı aynı zamanda üyelikten çıkma ve çıkarmalar konusunda da usulüne uygun olarak gerekli çalışmaları yapar.
5) Vakıf Senedinin değiştirilmesine ilişkin talepte bulunma hakkına sahiptir. Ancak bu talebinin nedenlerini ve yeni düzenlemenin avantajlarını yazılı olarak Mütevelli Heyete sunmak zorundadır.
6) Mütevelli Heyet Başkanlık Divanı, iş bu senette yer alan tanımlara uygun olarak Vakıf üyelerinin belirlenmesi ve üyeliklerin sonlandırılması hakkında yönetmelik oluşturarak Mütevelli Heyetin onayına sunabilir ve onaylanan bu yönetmelikçe çalışmalarını sürdürebilir.

VAKIF KOMİTELERİ
MADDE 9-

Vakıf Komiteleri Yönetim Kurulu'na karşı sorumlu olup Vakfın amaç ve hizmet konuları doğrultusunda çalışmalar ve gereğinde uygulama yapmakla görevli olup oluşum ve çalışmalarına ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir.
1) Komiteler Yönetim Kurulu tarafından Vakıf Mütevellileri arasından atanan bir Başkan ile en az (2) üyeden oluşur. Komiteler ilk toplantılarında bir Sekreter seçerek görev bölümü yaparlar.
2) Komiteler çalışma programlarına göre belirtilen tarihlerde toplanırlar. Toplantı ve karar yetersayıları katılan üyelerin salt çoğunluğudur.
3) Komite üyeleri bir çalışma dönemi süresinde görevli olup, herhangi bir nedenle ayrılan üyelerin yerine, ayrılan üyenin seçildiği yönteme göre atama yapılır.
4) Komiteler, hazırladıkları çalışma programlarının oluşum biçimlerine göre Yönetim Kurulunca onaylanmasından sonra çalışmalarına başlarlar ve verilen yetkiye göre uygulama yaparlar.
5) Komiteler, yönetim kurulunun denetim ve gözetimine bağlı olup oluşum ve üyelerinde her zaman değişiklik yapılabilir.

İDARİ TEŞKİLAT VE KADRO
MADDE 10-

Yönetim Kurulu vakıf çalışmalarının yürütülmesi için gerekli idari teşkilat ve kadroyu oluşturur. Bu amaçla gerekli personel ve araçları tedarik eder, memur veya memurların görev ve yetkilerini saptar. Atama ve azillerin yapar. Kadroların tespiti ve faaliyetin yürütülmesi sırası da vakfın özelliklerini göz önünde bulundurarak tasarrufu ön planda tutmaya çalışır.

VAKFIN GELİRLERİ
MADDE 11-

Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir.
1) Amaç ve hizmet konularına uygun bağışlar. Gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılan şartlı ve şartsız bağışlar, işbu senette belirlenen yetkiler dahilinde Mütevelli Heyeti veya Yönetim Kurulu Kararı ile kabul olunur. Ancak, Vakfın alacağı bütün bağışların Vakfın amaçlarına uygun olması, Vakfa malvarlığını arttırmak üzere yapılan şartlı bağışlar hariç, diğer şartlı ve şartsız bağışların senette açıklanan esaslara uygun olarak harcanması zorunludur. Yukarıdaki esaslara uymayan bağışlar Vakıfça kabul edilemez.
2) Vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak sunulacak hizmetlerden yasalar çerçevesinde alınacak ücret ve aidatlar
3) Vakfın taşınır ve taşınmaz malları ile menkul kıymetlerinden elde edilecek kira, kampüs kullanım, prim, temettü, komisyon, faiz, gelir payı, kambiyo ve diğer gelirler ile bunların satışlarından sağlanacak değer artışları.
4) Vakfın sahibi bulunduğu veya ortak olduğu tesis, enstitü, iktisadi işletme, şirket ve diğer ortaklıklardan elde edilecek gelirler.
5) Vakıf amaç ve hizmet konularına uygun olarak yapılacak, koşullu veya koşulsuz bağışlar ile ölüme bağlı şartlı veya şartsız bağışlar.
6) Yayınlar, geziler, gösteriler, şenlikler, fotoğraf, film, dijital ve sosyal medya aracılığıyla yarışmalar ve her türlü toplantılardan sağlanacak gelirler.
7) Diğer gelirler.
Vakıf, brüt gelirlerinin %20’si Yönetim, idame masrafları ile vakıf mal varlığını arttıracak yatırımlara ayıracak bu miktarlar dışında kalan Vakfın gelirlerinin tümünü Vakfın amaçlarına tahsis veya sarf edecektir. Vakıf gelirlerinin %80’i Vakıf amaçlarına sarf edilir.

HESAP DÖNEMİ
MADDE 12 –

Vakfın hesap dönemi takvim yılıdır. Şu kadar ki, ilk hesap dönemi tescil tarihi ile o yılın sonuna kadar olan dönemdir. Şu kadar ki Mütevelli Heyeti alacağı kararla gerektiğinde hesap yılı başlangıcını değiştirmeye yetkilidir.

VAKFIN İKTİSADİ İŞLETMELERİ
MADDE 13 –

Vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek, uygulama, eğitim ve gelire yönelik olmak üzere Vakıf İktisadi İşletmeleri kurulabilir. Vakıf Yönetim Kurulu tarafından kabul edilecek Vakıf İktisadi İşletmesi Statüsünde Vakfın tesciline ilişkin bilgiler, Vakfın amaç ve hizmet konuları, işletmenin çalışma konuları, işletmenin yönetim biçimi ve temsili, işletme yönetiminin sorumluluğu ve ilkeleri, mali işlemler, vergi bağışıklığı konusu, işletmenin denetimi gibi ilişkili hükümler yer alır. Vakıf İktisadi İşletmeleri, Ticaret Sicili Tüzüğü hükümleri uyarınca tescil edilirler ve tescil tarihinden başlamak üzere yürürlüğe girerler.

VAKFIN SONA ERMESİ,
Madde 14-

Vakfın devamında yarar olmayacağı anlaşılır veya Vakfın amaç ve hizmet konularının gerçekleşmesinin olanaksız duruma geldiği kanısına varılırsa Yönetim Kurulu’nun önerisi üzerine katılan mütevelli tam sayısının 2/3 çoğunluğu ile Vakfın dağılmasına tespitine ilişkin işlemlerin yürütülmesine karar verilebilir.
Vakıf Yönetim Kurulu, Vakfın tescilinin yapıldığı asliye hukuk mahkemesine başvurarak dağılmanın tescilini ister ve Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün görüşü de alınmak suretiyle işlemler başlar. Dağılma işlemleri Yönetim Kurulu tarafından yapılır.
Vakfın dağılıp tüzel kişiliğinin sona ermesinden sonra dağılma bilançosu gereğince çıkacak mal varlığı Mütevelli Heyeti’nin tespit edeceği benzer bir kuruluşa devredilir.

GEÇİCİ MADDE

Vakfın tescil edildiği tarihten itibaren 8. madde mucibi ilk Mütevelli Heyeti kuruluncaya kadar aşağıda isim ve adresleri yazılı zevat, kurucular tarafından Yönetim Kuruluna tayin edilmişlerdir.
1) AYLİN YILDIRIM
2) ELİF ÇİĞDEM BARBARUS
3) ABDULGANİ GİRİCİ
4) HÜSEYİN ATICI
5) TUĞANA AKBAŞ
Bu Heyet süresi zarfında gerekli işlemleri yaptırarak 8. maddede yazılı Mütevelli Heyetinin göreve başlamalarını sağlayacaktır.